Oksjonid > Toimunud > Haus Galerii

ok_na_575.jpg

Haus Galerii 04.05.2024 15:00

EESTI KUNSTIKLASSIKA OKSJON:

19. SAJ KESKPAIK KUNI 1965 - 4. mai

Haus Galerii kunstiklassika oksjon keskendub maalidele, millest esimesed on ajast, mida saame käsitleda baltisakslaste poolt antud avalöögina eesti professionaalse kunsti arengule. Sealt edasi liigume aga juba sajandi alguse esimestesse kümnenditesse kuni läbi erinevate heitlike aegade 1960ndate keskpaigani. Siinse kataloogi on kirjutanud kunstiloolane Eero Epner. Oksjoni kuraator on Piia Ausman. Teosed on meie viimaste aastate oksjonite presentatsioonile omaselt jaotatud peatükkidesse, mis koondavad ühe või teise tööde ja autoritegruppide ühisjooni. Nii liigume läbi linnade, metsapiiride ja sadamate ning kunstilooliste avastuste ühel isepäisel eestimaisel mõttemaastikul, mida meie kunstnikkond eriilmeliselt ja esteetiliselt kui ka intellektuaalselt ja emotsionaalselt nauditavalt on kujutanud.

< tagasi

Sadam

Mere ja maa kokkupuutepunkt on kunstnikke alati paelunud. Maalitakse randa, rannakive, rannaelu, aga ka sadamaid ja sadamalinnu. Neis on olnud mingi võlu – kahevahel olek, erinevatelt tavalinnadest teistmoodi dünaamika, kus linna tihe struktuur vahetub järsku avara merepinnaga. Sadam on kahtlemata ka väga romantiline paik, kuna siit saavad alguse (ja siin lõpevad) reisid kaugetele maadele. Samuti on rõhutatud sadamat kui tööpaika, kus on tajuda inimese ja looduse kooselu keerukus ja poeesia.

Sorrento vaade
1. Karl Alexander von Winkler Sorrento vaade 1903. Õli, lõuend papil Vm 35.7 x 56.7 cm (raamitud) Alghind 10 600 Viimane pakkumine 17 600 Haamrihind 17 600
Vaade paadisadamale
2. Karl Alexander von Winkler Vaade paadisadamale 1911. Õli, lõuend 45 x 64.5 cm (raamitud) Alghind 9 000 Viimane pakkumine 14 700 Haamrihind 14 700
Mollösundi vaade
3. Eerik Haamer Mollösundi vaade 1940ndad. Õli, lõuend 27.3 x 35.2 cm (raamitud) Alghind 2 100 Viimane pakkumine 4 200 Haamrihind 4 200
Kalapaadid rannal
4. Aleksander Pilar Kalapaadid rannal 1951. Akvarell, paber papil Lm 31.7 x 41.5 cm (raamitud) Alghind 1 800 Viimane pakkumine 1 800 Haamrihind 1 800
Sadamas
5. Rein Raamat Sadamas 1961. Õli, kartong 34.7 x 46.6 cm (raamitud) Alghind 1 600 Viimane pakkumine 2 100 Haamrihind 2 100

Väikelinnad

Väikelinnad on kunstnike tähelepanu äratanud ennekõike romantilistel põhjustel. Kunstnikke paelub linnakeste unustatus ja hüljatus, need asuvad glamuuri varjus, mida kõik niikuinii näevad. Kunstnikud avavad aga varjatut, peidusolevat, selles on nende jaoks midagi armast ja huvitavat. Lisaks on kunsti funktsiooniks olnud alati pöörata tähelepanu sellele, millele keegi teine tähelepanu ei pööra. Mõnes mõttes on see ka vaatamise suunamine, et oskaksime ka argielus vaadata seda, mida tavaliselt ei näe.

Sild Tartus
6. Hermann Eduard Hartmann Sild Tartus 1860ndad. Õli, lõuend 57 x 83.5 cm (raamitud) Alghind 9 000 Viimane pakkumine 9 000 Haamrihind 9 000
Vaade tänavale
7. August Albo Vaade tänavale 1950ndad. Õli, lõuend 61.5 x 102 cm (raamitud) Alghind 12 300 Viimane pakkumine 17 300 Haamrihind 17 300

Loodusele lähedal ja sellest kaugel

Eesti vanema põlve kunstnike puhul on välja toodud nende eripärane suhe loodusega. Kuna paljud olid maal sündinud ja kasvanud, siis on nähtud autorite loomingus erilist lähedust. Loodust ei vaadata kui tapeeti, vaid kui keskkonda, ja sellest tulenevalt ei pöörata alati tähelepanu igale üksikule detailile nagu loodusturistid, vaid üldistatakse ja proovitakse edasi anda laiemaid muljeid, tundeid ja elamusi. Loodust teatakse ja tuntakse lihtsalt nii hästi, et pole vaja iga lehekese üle imestust avaldada, vaid pigem rääkida sellest, mida loodus laiemalt tähendab ja mida sisaldab. See on vägagi kaasaegne lähenemine, mis uuemal ajal äratab üha enam tähelepanu. Antud oksjonivalikus näeme sääraste tööde kõrval ka teoseid, mis samas idealiseerivad loodust ja mis pööravad tähelepanu tõesti igale pisimalegi detailile. Paul Liivaku, Amandus Adamsoni või Andrei Jegorovi maalid on üle valatud ereda valgusega, nad on dekoratiivsed ja rõhutatult idüllilised, ühtegi häiret, tumedust või kurba hetke neis ei esine. Loodus on ideaalmaailm, millest tuleb korraks eemale astuda, et me mõistaksime selle uhkust ja ilu – umbes säärast tunnet väljendavad antud autorite teosed.

Maastik
8. Amandus Adamson Maastik 1900ndad. Õli, lõuend papil 22 x 38.7 cm (raamitud) Alghind 13 300 Viimane pakkumine 17 800 Haamrihind 17 800
Kolm mändi
9. Paul Liivak Kolm mändi 1920ndad. Akvarell 24.5 x 60.5 cm (raamitud) Alghind 2 400 Viimane pakkumine 7 100 Haamrihind 7 100
Maastik
10. Paul Burman Maastik 1920ndad. Õli, lõuend 49.5 x 67.5 cm (raamitud) Alghind 6 800 Viimane pakkumine 16 600 Haamrihind 16 600
Maastik veskiga
11. Andrei Jegorov Maastik veskiga 1927. Õli, lõuend 60.3 x 75.7 cm (raamitud) Alghind 18 000 Viimane pakkumine 18 000 Haamrihind 18 000
Tee läbi männimetsa
12. Ants Laikmaa Tee läbi männimetsa 1928. Pastell, paber Lm 59 x 48.8 cm (raamitud) Alghind 12 000 Viimane pakkumine 34 500 Haamrihind 34 500
Varakevadine maastik
13. Boris Ottenberg Varakevadine maastik 1938. Õli, lõuend 46 x 51.3 cm (raamitud) Alghind 3 500 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Maastik veskiga
14. Roman Nyman Maastik veskiga 1930ndad. Akvarell, guašš, papp Km 22 x 30.5 cm (raamitud) Alghind 2 300 Viimane pakkumine 4 200 Haamrihind 4 200
Viljalõikus
15. Andrei Jegorov Viljalõikus 1940ndad. Õli, vineer 92.5 x 122.5 cm (raamitud) Alghind 14 000 Viimane pakkumine 25 500 Haamrihind 25 500
Pargis
16. Ilmar Kimm Pargis 1952. Õli, papp 34.5 x 43 cm (raamitud) Alghind 2 000 Viimane pakkumine 3 200 Haamrihind 3 200
Kaevul
17. Kaljo Polli Kaevul 1950ndad. Õli, lõuend 64.5 x 49.5 cm (raamitud) Alghind 2 400 Viimane pakkumine - Haamrihind -

Vilhelms Purvitis

Vilhelms Purvitis ei ole mitte ainult Läti kunstiajaloo olulisim maalikunstnik, vaid mõjutanud ka siinset kunstiajalugu olulisel määral. Tema juures on õppinud kasvõi käesoleva oksjonivalikute autoritest näiteks Konstantin Süvalo, Paul Burman, Jaan Vahtra või August Pulst. Tema maalijakäekiri, mis liikus realismi ja impressionismi vahelisel õhukesel piirjoonel, keskendus enamasti loodusele või linnavaadetele ning äratas oma loominguga rahvusvahelist tähelepanu, mis kestab siiani. Antud teose valmimisajal oli Purvitis mh ka legendaarse kunstnikerühmituse Mir Isskustva liige. Tema teosed olid detailideni läbikaalutud ja hoolikalt viimistletud, mistõttu iga maal on kunstiline sündmus.

Purvitis sündis Lätis, kuid õppis kunsti Peterburis. Järgnesid mitmed õpireisid Euroopasse, sealhulgas elas aastatel 1906 kuni 1909 Tallinnas. Seejärel naases ta Riiasse, kus juhatas sealset kunstikooli, kuni läks kolmeks aastaks Norrasse. 1919. aastal asutas Purvitis Läti Kunstiakadeemia (samal aastal asutati Eestis kunstikool Pallas) ja oli 15 aastat selle rektor. Paralleelselt juhatas ta ka Läti Kunstimuuseumi, olles vaieldamatult olulisim ennesõjaaegne kunstnik Lätis. Sõja puhkedes lahkus ta Saksamaale, kus suri 1945. aasta alguses.

Roheline maastik
18. Vilhelms Purvitis Roheline maastik 1906-1909. Õli, lõuend papil 35.8 x 53.4 cm (raamitud) Alghind 39 000 Viimane pakkumine - Haamrihind -

Kunstiloolised leiud

Kunstnikud töötavad sageli nõnda, et kujuneb välja nende loomingu tuum, kuid sellest tehakse väljahüppeid. Tihti juhtuvad need nooruspõlves, kus eksperimenteeritakse erinevate lähenemistega, kuid vahel on terve kunstniku looming lakkamatu otsing erinevate võimaluste vahel. Käesoleval oksjonil on mitmeid avastuslikke teoseid, mis avavad kunstniku seniteada loomingut täiesti uute nurkade alt. Näiteks Nikolai Kulli varane teos ei haaku tema hilisema loominguga koloriidi, kompositsiooni, käsitluslaadi ega motiivi tasandil, olles oluline täiendus mitte ainult Kulli mõistmisel, vaid laiemalt 1920ndate Eesti kunstiloos. Lembit Saartsi jalgrattaga mehe maal on üks tema viimaseid (kui mitte viimane) enne vahistamist ja kaheksa-aastast vangilaagrit ning on silmatorkav lisandus 1940ndate kunstilukku. Üllatuslik on Nigul Espe teos, kus idüllilisele linnavaatele lisandub mõistatuslik mustades riietes naisterahvaste kompositsioon. Konstantin Süvalo, Evi Tihemetsa, Evald Okase ja Nikolai Triigi puhul on väljas nende varasesse loomejärku kuuluvad teosed, kus kunstnikud üllatavad oma lähenemisnurkadega. Kui Süvalo puhul võime rääkida tema trumpide hiilgavast lettilöömisest, siis teiste puhul kohtame ootamatusi igal tasandil alates motiivist ja lõpetades valitud tehnikaga. Edmond Arnold Blumenfeldti puhul võime rääkida eksperimenteerija haruldasest hilisperioodi tööst, Eduard Ahas kuulus aga kunstnike sekka, kes oli pidevalt otsinguline ja seetõttu on paljud tema tööd üllatuslikud.

Öine meri
19. Nikolai Triik Öine meri 1903. Õli, lõuend 35.4 x 56.5 cm (raamitud) Alghind 29 000 Viimane pakkumine 29 000 Haamrihind 29 000
Alpi mägiküla stseen
20. Nikolai Kull Alpi mägiküla stseen 1922. Vesiliimvärv, lõuend 69.5 x 91.5 cm (raamitud) Alghind 23 000 Viimane pakkumine 40 000 Haamrihind 40 000
Sadamavaade
21. Konstantin Süvalo Sadamavaade 1923. Õli, papp 68.3 x 73.5 cm (raamitud) Alghind 27 000 Viimane pakkumine 185 000 Haamrihind 185 000
Maastik
22. Eduard Ahas Maastik 1920ndad. Pastell, paber Lm 44 x 63.5 cm (raamitud) Alghind 3 400 Viimane pakkumine 4 600 Haamrihind 4 600
Suplejad
23. Eduard Ahas Suplejad 1920ndad. Pastell, paber Lm 48.5 x 64.5 cm (raamitud) Alghind 3 400 Viimane pakkumine 6 500 Haamrihind 6 500
Verandal
24. Nigul Espe Verandal 1930ndad. Akvarell, paber papil Lm 33.7 x 41.4 cm (raamitud) Alghind 1 600 Viimane pakkumine 5 300 Haamrihind 5 300
Maastik õitsvate puudega
25. Edmond Arnold Blumenfeldt Maastik õitsvate puudega 1935. Akvarell, guašš, paber Vm 24.2 x 33.3 cm (raamitud) Alghind 2 100 Viimane pakkumine 2 800 Haamrihind 2 800
Luuletaja Sass Viigisalu portree
26. Evald Okas Luuletaja Sass Viigisalu portree 1939. Õli, lõuend 52.5 x 69.5 cm (raamitud) Alghind 4 600 Viimane pakkumine 5 300 Haamrihind 5 300
Maastik jalgratturiga
27. Lembit Saarts Maastik jalgratturiga 1948-1949. Õli, vineer 59.7 x 72.8 cm (raamitud) Alghind 7 400 Viimane pakkumine 8 000 Haamrihind 8 000
Eksegees II
28. Endel Kõks Eksegees II 1959. Õli, lõuend 27.3 x 40.5 cm (raamitud) Alghind 2 300 Viimane pakkumine 3 200 Haamrihind 3 200
Vanalinna vaade
29. Evi Tihemets Vanalinna vaade 1962. Akvarell Vm 27.8 x 36.2 cm (raamitud) Alghind 1 700 Viimane pakkumine 1 700 Haamrihind 1 700

Tallinn

Tallinna linn kujunes kunstnike meelismotiiviks suuresti pärast teist maailmasõda, mil kunstielu keskus kaldus siia. Ometi ei kujunenud Tallinnast koheselt urbanistliku linnamaali algataja, vaid pikalt nähti Tallinnas maalimisväärsena vaid vanalinna. Selle romantiline sopilisus, ajatu atmosfäär, paeluv miljöö olid need, mis kunstnikke tõmbasid. Samas kujunes Tallinnast ka Eesti sümbol, seda eriti pagulaskunstnike jaoks, nagu on näha Peet Areni teosel, kes maalib Tallinnat mälu järgi ning väga detailselt, sest iga kivi Toompea seinas tundub oluline. 1960ndatel algas Tallinna kujutamises uuem ajajärk, kus linna nähti erinevate võimaluste platvormina. Laienes motiivide ring, liiguti vanalinnast välja, linnaruumis hakati rohkem nägema ka dünaamikat, tänavatele ilmusid autod, inimesed ja värvid.

Tallinna vaade
30. Anatoli Kaigorodov Tallinna vaade 1929. Tempera, paber 41.5 x 62.7 cm (raamitud) Alghind 7 400 Viimane pakkumine 10 000 Haamrihind 10 000
Tallinna vaade
31. Nikolai Kull Tallinna vaade 1930ndad. Õli, lõuend 44.5 x 62 cm (raamitud) Alghind 4 900 Viimane pakkumine 7 200 Haamrihind 7 200
Tallinna motiiv
32. Karl Tael Tallinna motiiv 1935. Õli, vineer 40.5 x 60.5 cm (raamitud) Alghind 4 700 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Tallinna vaade
33. Hugo Lepik Tallinna vaade 1938. Õli, lõuend 78 x 99.5 cm (raamitud) Alghind 11 000 Viimane pakkumine 35 500 Haamrihind 35 500
Maja
34. Viktor Leškin Maja 1942. Õli, vineer 42.3 x 52.4 cm (raamitud) Alghind 3 900 Viimane pakkumine 3 900 Haamrihind 3 900
Toompea loss
35. Peet Aren Toompea loss 1948. Guašš Vm 33 x 48.7 cm (raamitud) Alghind 4 800 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Tallinna vaade
36. Väino Paris Tallinna vaade 1961. Õli, vineer 52.5 x 61.7 cm (raamitud) Alghind 2 700 Viimane pakkumine 3 200 Haamrihind 3 200
Vabaduse väljak
37. Olav Maran Vabaduse väljak 1961. Õli, paber Vm 40.7 x 58.3 cm (raamitud) Alghind 4 100 Viimane pakkumine 4 100 Haamrihind 4 100
Vaade Tallinna sadamale merelt
38. Jaan Tuuling Vaade Tallinna sadamale merelt 1962. Õli, papp 53.5 x 69 cm (raamitud) Alghind 1 600 Viimane pakkumine 1 800 Haamrihind 1 800
Bernt Notke altar Pühavaimu kirikus
39. Karl Burman juunior Bernt Notke altar Pühavaimu kirikus 1963. Akvarell Vm 48 x 36 cm (raamitud) Alghind 4 900 Viimane pakkumine 4 900 Haamrihind 4 900

Lilled

Lilled on olnud tänuväärne motiiv paljudele autoritele, kuid sageli on lilled väga erinevas funktsioonis. On kunstnikke, kes on kujutatavad lilled isegi ise kasvatanud – nende suhe on lähedane, nad imetlevad looduse ilu ja on kiindunud detailidesse. On kunstnikke, kellel loodusega sedavõrd intiimne suhe puudub ja nad keskenduvad hoopis lilledele kui objektidele, mis võimaldavad ennekõike tööd värvide ja koloriidiga. Mõne jaoks on lill eksistentsiaalne sümbol, teise jaoks aga elulihtsusest kõnelev.

Lilled sinise vaasiga
40. Kristjan Teder Lilled sinise vaasiga 1934. Õli, lõuend 80.5 x 74.5 cm (raamitud) Alghind 5 200 Viimane pakkumine 7 600 Haamrihind 7 600
Lilled tumepunasel taustal
41. Endel Kõks Lilled tumepunasel taustal 1942. Õli, vineer 41.6 x 34.2 cm (raamitud) Alghind 3 600 Viimane pakkumine 11 100 Haamrihind 11 100
Gladioolid
42. Juhan Püttsepp Gladioolid Dateerimata. Õli, lõuend 66.5 x 28.5 cm (raamitud) Alghind 2 300 Viimane pakkumine 2 300 Haamrihind 2 300
Astrid punasega
43. Ann Audova Astrid punasega Dateerimata. Õli, masoniit 39 x 36 cm (raamitud) Alghind 3 800 Viimane pakkumine 3 800 Haamrihind 3 800
Astrid valge õiega
44. Ann Audova Astrid valge õiega Dateerimata. Õli, masoniit 39.5 x 37 cm (raamitud) Alghind 3 800 Viimane pakkumine 3 800 Haamrihind 3 800

Melanhoolia

Inimese elus on mitmeid tundeid ja loomulikult väljendavad neid ka kunstnikud. Eesti vanema põlve kunstnikud pöörasid oma pilgu pigem elu helgemale poolele, kuid muututi ka filosoofilisemaks ning toodi see taju oma teostesse. Melanhooliat või mõtlikkust võib seejuures väljendada väga erineval moel. On neid, kelle jaoks juba motiiv oli kantud elutõsidusest, teiste jaoks võis aga motiiv olla samasugune nagu nende teostel, kes soovisid väljendada elujaatust, kuid nende värvid, valgus, atmosfäär olid sootuks teistsugused. Ja siis oli autoreid, kelle teostel näeme pealtnäha värvikirevat idüllilisust, kuid ometi on aimata ka ajalikkuse tajumist. Lopsakad, uhked maastikuvaated kõnelevad sugugi mitte alati lõppematust elurõõmust, vaid võivad väljendada ka teadmist ning tunnet, et see on ajas mööduv.

Positano rannik
45. Karl Alexander von Winkler Positano rannik 1906. Akvarell Vm 26.6 x 48.3 cm (raamitud) Alghind 3 800 Viimane pakkumine 3 800 Haamrihind 3 800
Naine taluões
46. Nikolai Kummits Naine taluões 1935. Akvarell, segatehnika, paber Vm 37.8 x 49 cm (raamitud) Alghind 2 600 Viimane pakkumine 2 600 Haamrihind 2 600
Autoportree
47. Jaan Vahtra Autoportree 1941. Õli, vineer 45.3 x 37.8 cm (raamitud) Alghind 4 800 Viimane pakkumine 5 300 Haamrihind 5 300
Heinamaa
48. Salme Rida Heinamaa 1943. Õli, vineer 48 x 48 cm (raamitud) Alghind 2 800 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Poiss lugemas
49. Aleksander Pilar Poiss lugemas 1946. Akvarell, süsi, paber Lm 42 x 31.8 cm (raamitud) Alghind 9 200 Viimane pakkumine - Haamrihind -

Kummalisus

Kunstnikud võivad väljendada selgeid äratuntavaid motiive, mõtteid ning tundeid, kuid samas on hulgaliselt kunstivoolusid või ka abstraktsemaid tunge, mis eemalduvad ratsionaalsusest. Sürrealismist mütoloogiateni, fantaasiatest ruumimanipulatsioonideni, unenägudest nägemusteni. Kunstiteos ei ole ristsõna õigete vastustega, kunstnikud toovad teose pinnale soovi korral sümboleid, märke ja süžeesid, mis põhinevad hoopis näiteks assotsiatsioonidel. Vahel on säärase lähenemise eesmärgiks ärgitada vaataja kujutlusvõimet, vahel soov ehitada üles paralleelmaailm, vahel meelde tuletada, et ratsionaalse kõrval on võimalik ka selgitamatu, poeetiline või paradoksaalne mõõde.

Puhkehetk looduses
50. Peeter-Adolf Sink Puhkehetk looduses 1930ndad. Pastell, paber 34 x 41.5 cm (raamitud) Alghind 1 600 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Lamav mees kukega
51. Ado Vabbe Lamav mees kukega 1949. Õli, papp 41 x 53.7 cm (raamitud) Alghind 14 000 Viimane pakkumine 30 500 Haamrihind 30 500
Akt
52. August Luiga Akt 1940ndad. Õli, lõuend 71 x 60 cm (raamitud) Alghind Viimane pakkumine 4 900 Haamrihind 4 900
Kompositsioon bandžo ja kitarriga
53. August Albo Kompositsioon bandžo ja kitarriga 1950ndad. Õli, lõuend 66 x 56 cm (raamitud) Alghind 8 900 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Lamav akt ja kuu
54. Raivo Korstnik Lamav akt ja kuu 1962. Õli, papp 35.7 x 50 cm (raamitud) Alghind 3 900 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Kolm naist
55. August Luiga Kolm naist 1963. Tempera, papp Vm 42.5 x 33.3 cm (raamitud) Alghind 3 100 Viimane pakkumine 6 000 Haamrihind 6 000
Üksildus
56. Joann Voldemar Saarniit Üksildus 1965. Õli, masoniit 51 x 76 cm (raamitud) Alghind 2 200 Viimane pakkumine 2 200 Haamrihind 2 200
Seltskond Pariisis
57. Endel Kõks Seltskond Pariisis 1965. Õli, lõuend 100.5 x 81.5 cm (raamitud) Alghind 12 000 Viimane pakkumine 25 500 Haamrihind 25 500

Sügis ja talv

Kui üldiselt eelistavad Eesti autorid maalida suve ja kevadet, siis on siiski valminud ka töid, kus nii motiivis kui meeleolus on aimata sügist või talve. Eriti talv on maalikunstnikule keerukam, aga ühtlasi suuremat väljakutset pakkuv, kuna värvikirevus on asendunud ühtlase valge vaabaga. Töötada tuleb nüüd nüanssidega, valgesse tuleb põimida teisi toone, looduse raagusolekut kompenseerida kontrastide ja vormikäsitlusega. Sügise puhul liigutakse värvierksusest melanhooliani, ollakse koloriidi mõttes nii pillavalt külluslikud kui ka nappuses poeesiat otsivad.

Sügismaastik
58. Ott Kangilaski Sügismaastik 1929. Pastell, paber Lm 20.5 x 39.8 cm (raamitud) Alghind 1 100 Viimane pakkumine 1 100 Haamrihind 1 100
Leinakask
59. Aleksander Promet Leinakask 1920-1930ndad. Akvarell, pastell, paber Lm 34 x 24.8 cm (raamitud) Alghind 2 900 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Talimaastik
60. Albert Kesner Talimaastik 1942. Õli, lõuend 73 x 92 cm (raamitud) Alghind 5 400 Viimane pakkumine 5 700 Haamrihind 5 700
Talvine maastik
61. Hugo Lepik Talvine maastik 1950ndad. Õli, lõuend 50 x 61 cm (raamitud) Alghind 2 600 Viimane pakkumine 2 600 Haamrihind 2 600
Maastik
62. Aleksander Normak Maastik 1930ndad. Õli, papp 44.5 x 35 cm (raamitud) Alghind 2 600 Viimane pakkumine 4 600 Haamrihind 4 600
Maastik järvega
63. Julius Gentalen Maastik järvega 1957. Õli, lõuend papil 60.5 x 76 cm (raamitud) Alghind 2 200 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Talvine maastik
64. Richard Uutmaa Talvine maastik 1958. Õli, papp 34.8 x 49.8 cm (raamitud) Alghind 4 700 Viimane pakkumine 9 900 Haamrihind 9 900
Lyrö maastik
65. Eerik Haamer Lyrö maastik 1958. Õli, lõuend 75.3 x 95 cm (raamitud) Alghind 6 700 Viimane pakkumine 6 700 Haamrihind 6 700
Lumekoristus
66. Nikolai Kormašov Lumekoristus 1960. Õli, papp 50 x 66.5 cm (raamitud) Alghind 4 700 Viimane pakkumine 4 700 Haamrihind 4 700
Kreutzwaldi maja Võrus
67. Richard Sagrits Kreutzwaldi maja Võrus 1961. Akvarell Lm 40 x 53 cm (raamitud) Alghind 1 400 Viimane pakkumine 2 000 Haamrihind 2 000
Talvemaastik kuuga
68. Lembit Saarts Talvemaastik kuuga 1963. Õli, papp 32.6 x 40.5 cm (raamitud) Alghind 4 700 Viimane pakkumine - Haamrihind -
Merevaade
69. Richard Uutmaa Merevaade 1964. Õli, lõuend 64.5 x 100.5 cm (raamitud) Alghind 6 400 Viimane pakkumine 32 500 Haamrihind 32 500

-