Facebook Instagram Spotify

E-post: haus@haus.ee

Avatud: T - R 11 - 18; L 11 - 17

551.t1.jpg

Kataloog

EESTI KUNSTI OKSJON - 19. SAJANDI KESKPAIK KUNI 1965

Kuupäev Algusega kell Asukoht Haus Galerii

AJATELJEL 

Eessõna: Piia Ausman, oksjoni kuraator 

Kataloogi tekstide autor: Eero Epner, kunstiloolane 

Haus Galerii 2023. aasta kevadoksjon esitleb kunsti ajateljel. Meie jaoks on oluline pakkuda nii oksjonitel osalejatele kui ka kunstihuvilistele süsteemseid ja teemapõhiselt kureeritud teostevalikuid. Igast oksjonist jääb kunstilooline jälg, kaardistades avalikkusele töid, mis on selle hetkeni olnud erakogudes ja kohati sootuks avastuslikud, täiendades ning illustreerides nii mitmegi kunstniku senist loomelugu. Haus Galerii iga nüüdne ja järgnev oksjoninäitus ei ole üksnes teoste ostule ja müügile keskendunud üritus, vaid pretendeerib kaks korda aastas toimuvale väikesele ülevaatenäitusele, koondades võrdlusrohke pildi meie kunsti möödanikust, arengust, eksperimentidest ja tänapäevast. 

Seekordne oksjoninäitus esitab teoseid läbi eesti kunstiajaloo grupeerituna kümnendite kaupa. Käesolev kataloog hõlmab perioodi 19. sajandi keskpaigast kuni 1965. aastani. Just 1960ndad olid meie kunstis kõige murrangulisemad, mil nähtavalt segunesid nii vanad kui uued tegijad. Aeg, mil 20. sajandi esimesel poolel tooni andnud pallaslased maalisid kõrvuti noorte, äsja kunstiareenile tõusnud nimedega, kellest tänaseks on saanud meie moodsa kunsti klassikud. Nii võime sellel dekaadil näha kõrvuti ANK '64 rühmituse uue maailmanägemuse kunstinoppeid ja klassikalise modernismi võtmes loodud maastikke, ent ka kogenud kunstnike moodsalt eksperimentaalseid väljaastumisi. 

Kindlasti loob selliselt kureeritud ekspositsioon tõesema tegelikkuse peegelduse, näidates nii tollaste kunstiliste taotluste erisusi kui ka sarnasusi, avades ajastute lahus- ja ühisjooni ning loomupärast põimitust. 

Olgugi, et loogilisse ritta seatuna võib Haus Galerii kunstioksjonite teostevalikuid siiski iseloomustada kui kureeritud juhuste kokkusattumist, protsessi, mis on paeluv oma aimamatuses. Meil on enamasti võimatu ette planeerida oksjonile tulevaid teoseid, kuna need pärinevad, eriti varasema kunsti osas, erakogudest ning tihti tekivad otsused teoseid müüa meist mõjutamatult. Võib öelda, et teosed asuvad meid leidma ja meie neile presentatsiooniks parimaid võimalusi otsima. Seda enam on need juhused inspireerivad. Iga oksjoni hetkeks kogunenud kunstivalik on omal moel individuaalse alatooniga, seades igakordse ülesande, kuidas seda valikut esitleda ja milliselt töid omavahel kombineerida, et need annaksid võimaluse jutustada meie kunstiajaloost läbimõeldult ja tervikpildina. 

Igast oksjonist jääv jälg on kunstilooline dokument – trükitud kataloog, videopilt, interneti jäädvustus. See, kuidas me oma kunsti oksjoni kontekstis või ka laiemalt presenteerime, ei saa olla mitte lihtsalt rida üksteise kõrvale tikitud müügiks seatud pilte, vaid vastutus väärikalt toimetada intellektuaalse pärandiga. Mõelda tuleb ka hariduslikule aspektile, sellele, kuidas oksjonite kaudu esitletud kunstiinfo meie kunstiteadvusele ja teadmistele pikemas perspektiivis kaasa aitab. 

Haus Galerii seekordse oksjoni kataloogist leiate peatükid dekaadide kaupa, mis kõnelevad antud ajalõigu olulistest ja iseloomulikest joontest ning kirjeldavad järgnevalt iga autori rolli selles ajas, läbi tema oksjonil osaleva teose. 

Käesolev kataloog algab erakordselt meisterliku ja inspireeriva Johann Köleri Jeesuse pea etüüdiga 1857.–1858. aastast, peatub 1910ndatel Konrad Mägi silmapaistvalt värviintensiivse maastiku kaudu, vaatab silma Nikolai Kullile läbi tema 1920ndatest pärit kunstileiulise autoportree, heidab pilgu Johannes Võerahansu tundehellale varakevadisele maastikule sõja künnisel 1941. aastal või tajub sealtsamast Johannes Greenbergi sügavalt psühholoogilisi figuraalkompositsioone, puudutab repressioonides ja vaoshoitud 1950ndaid, mil domineerisid maastikud, ent ka lilled, ning lõpeb teostega 1960ndatest, mil noor Valdur Ohakas maalis jõuliselt ja eksperimenteerivalt Tallinna vanalinna hoovi ning Elmar Kits kodust kasvuhoonet vana naisega, kellest hõngub rahulikku tegevuses olemise tarkust... 

Meie kunst on kõnekas ja olemuselt rikas. Nüüd, kus taaskordsed kunstioksjonite valikud on koostatud, võtkem koos aega süveneda nii selle kunsti tervikusse kui iga üksiku teose sisukasse mõtteruumi. 

 

Teosed

19. SAJANDI KESKPAIK

19. sajandit esindavad seekordses oksjonivalikus kaks inimeseportreed Johann Kölerilt ja Theodor Albert Sprengelilt. Köler kujutab inimene-jumalat: suurepärane ja suuremõõtmeline etüüd Kristuse peast, mille põhjal valmis hiljem kuulus Võnnu kiriku altarimaal. Sprengel seevastu on jäädvustanud inimene-lihtinimest: entsüklopeedilise täpsusega on ta üles maalinud Hiiumaa taluneiu, unustamata taustale maalimast ka merd ja laevukest, samuti Hiiumaa sümboleid. Säärane hoolikas tähelepanu inimeste maalimisele jääbki suuresti 19. sajandi kanda, kuna 20. sajandil näeme hoopis suuremat huvi maastike, natüürmortide ja muu säärase inimvaba vastu. Kui inimene lubataksegi lõuendile, on pigem tegemist üldistusega ning näiteks näo realistlik ja psühholoogiline väljamaalimine enam huvi ei paku. Miks osutub 19. sajand sedavõrd inimesekeskseks, on raske oletada. Ilmselt on siin oma roll kunstiajaloo konventsioonidel ja õpetamise printsiipidel.

19032.t.jpg
1. Johann Köler Ristilöödu / Kristus ristil peaetüüd. 1857 - 1858

Õli, lõuend. 55.0×72.0 cm

Alghind 24 000
Viimane pakkumine 26 000
19003.t.jpg
2. Theodor Albert Sprengel Hiiu neiu. 1870ndad

Õli, lõuend. 25.0×46.3 cm

Alghind 2 400
Viimane pakkumine 4 400

1910. AASTAD

1910ndad aastad on ära toodud kahe teosega, mis on mõneti pöördvõrdelised. Pikalt välismaal elanud ja töötanud Konrad Mägi on esindatud seekord suurepärase Lõuna-Eesti vaatega, mis on haruldaselt eksperimentaalne ning näitab meile Mägi loomingus tahke, mille üle saime siiani otsustada sama töö eelkavandi põhjal. Ants Murakin on samas teada autorina, kes töötas peamiselt Eestis, kuid seekord on hoopis temalt kusagil Lõuna-Euroopas valminud tundlik ja nüansirohke akvarell. Kui Murakin on võluv oma tõetruuduses ja erilises tähelepanus kõigi tegelikkuses toimuvate varjulibisemiste ja värviüleminekute vastu, siis Mägi eelistab tõest ning tegelikkusest eemalduda. Kuigi ta on saanud impulsi maastikku silmitsedes, on ta sellest kiiresti kaugenenud ning loob täiesti suveräänse teose, mis natuke riimub juba abstraktsionismiga. Julged pintslitõmbed ja katsetuslikud värvikombinatsioonid toovad meieni Konrad Mägi, kes on taas otsimas midagi enda jaoks uut ja avastuslikku. Tema põgenemine fikseerumiste, paigaltammumiste eest oli pidev ja programmiline ning just sel põhjusel proovis ta end peaaegu iga maaliga uuesti leiutada.

19102.t.jpg
3. Konrad Mägi Maastik. 1915 - 1916

Õli, papp. 65.5×49.5 cm

Alghind 156 000
Viimane pakkumine 401 000
19083.t.jpg
4. Ants Murakin Õuevaade. 1917 - 1920

Akvarell. 34.5×32.2 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 2 900

1920. JA 1930. AASTAD

Veidi üllatuslikult on 1920ndad ning 1930ndad aastad seekord kõige eksperimentaalsemad. Kui üldiselt on need kümnendid Eesti kunstiajaloos tuntud kui esmalt katsetamise ja seejärel rahunemise periood, siis antud oksjonivalikus näeme viit maali, mis kõnelevad hoopis vastupidisest suundumusest. Nikolai Kulli ja Andrei Jegorovi maalid näitavad tuntud maalikunstnikke uue nurga alt. Andrei Jegorovi juba harjumuspäraseks muutunud maalilaadi tulevad seekord uued jooned läbi teistsuguse kompositsiooni, harjumuspäratu rakursi ning inimeste toomise maali pinnale. Tõeliselt avastuslik on ka Nikolai Kulli teos, kus hiljem isegi veidi robustsete üldistustega tuntuks saanud Kull on nõtke ja elegantne. 1930ndatest on õnnestunud seekordsesse valikusse kaasata Kaarel Liimandi teos. Eesti kunstiajaloo ühe olulisema värvimeistri eksperiment näitab teda uue nurga alt ning kõneleb eksimatust värvitajust ka katsetamiste keskel. Gori avastuslik akvarell, Erich Pehapi esimene teadaolev maal ning Ott Kangilaski hoogne natüürmort moodustavad eelnevatega komplekti, kõneledes nooruslikust värskusest, otsingulisusest ja lakkamatust uudishimust.

19035.t.jpg
5. Nikolai Kull Autoportree. 1921

Pastell, paber (dubleeritud papile). 49.3×69.0 cm

Alghind 3 700
Viimane pakkumine 4 300
19232.t.jpg
6. Andrei Jegorov Hoovivaade Tallinnas (Vene tn 6). 1922

Õli, vineer. 53.2×71.0 cm

Alghind 8 200
Viimane pakkumine 25 000
19426.t.jpg
7. Gori Kasesalu. 1920ndad

Akvarell. 32.0×21.0 cm

Alghind 2 400
Viimane pakkumine 3 400
18931.t.jpg
8. Anatoli Kaigorodov Maastik rukkihakkidega. 1920ndad

Tempera, papp. 58.0×39.5 cm

Alghind 4 900
Viimane pakkumine 9 300
19370.t.jpg
9. Erich Pehap Vaade kirikule. 1930

Õli, lõuend. 39.5×51.3 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 4 600
18380.t.jpg
10. Ott Kangilaski Tulbid vaasis. 1931

Guašš, paber. 31.0×48.8 cm

Alghind 1 400
Viimane pakkumine 1 400
18991.t.jpg
11. Kaarel Liimand Lill. 1935

Õli, vineer. 38.8×51.5 cm

Alghind 4 800
Viimane pakkumine 10 600

1940. AASTAD

1940ndad aastad olid kunstnike jaoks äärmiselt turbulentsed ja muutuvad. Seda peegeldab ka käesolev valik, kus on väga erinevad ja harulised taotlused. Kõige selgemalt kõnelevad ajastu traagilisemast poolest kaks Johannes Greenbergi maali. Kunstiajaloolaste jaoks tuntud teosed on lõpuks ometi jõudnud oksjonivalikusse ja näitavad meile suurepärase autori sügavalt hingestatud lähenemist ajastu traumadele. Mitmed autorid seevastu süvenesid hoopis teistsugustesse motiividesse: maastikesse, heinarõukudesse, vanalinna motiividesse ja nii edasi. 1940ndate keskelt näeme juba kohustuslike lähenemiste sissehiilimist, kuid kunstnikud proovisid siiski jätkata endale omast: Richard Sagrits valis motiiviks südamelähedase kodukandi ning otsis pintslitööga iseseisvust, samas kui Nigul Espe kujutas küll kangelaslikku Tartu ülesehitamist, kuid seegi teema läks talle tartlasena ilmselt isiklikult korda. Eraldi tuleks esile tõsta 1940ndatest veel Johannes Võerahansu meisterlikku ning ajastuga kooskõlas olevat halastajaõe portreed, ja kindlasti Eesti 20. sajandi ühe kõige mitmekülgsema ja viljakama autori Evald Okase äärmiselt rariteetset varast maali, mis on ühtaegu filigraanselt teostatud ja samas salapärase kujundikeelega.

19493.t.jpg
12. Johannes Võerahansu Halastajaõde. 1940

Õli, lõuend. 100.0×110.0 cm

Alghind 14 000
Viimane pakkumine -
19476.t.jpg
13. Evald Okas Natüürmort aknal. 1940

Õli, vineer. 48.0×60.0 cm

Alghind 7 700
Viimane pakkumine 13 600
19214.t.jpg
14. Johannes Greenberg Naise portree. 1940 - 1944

Õli, lõuend. 52.0×69.5 cm

Alghind 12 000
Viimane pakkumine 12 000
19492.t.jpg
15. Johannes Võerahansu Varakevadine maastik. 1941

Õli, lõuend vineeril. 39.5×49.5 cm

Alghind 4 900
Viimane pakkumine 10 200
19213.t.jpg
16. Johannes Greenberg Lein. 1943

Õli, vineer. 69.0×89.0 cm

Alghind 17 000
Viimane pakkumine 100 000
19062.t.jpg
17. August Luiga Ärasõit Kythera saarele. 1943

Õli, vineer. 82.0×63.0 cm

Alghind 3 300
Viimane pakkumine 30 700
19042.t.jpg
18. Richard Sagrits Rutja rand. 1945

Õli, lõuend. 103.0×78.5 cm

Alghind 19 000
Viimane pakkumine 30 500
19401.t.jpg
19. Aleksander Vardi Maastik. 1940ndad

Õli, kartong. 55.5×29.0 cm

Alghind 2 900
Viimane pakkumine 17 100
18843.t.jpg
20. Olga Terri Mees labidaga. 1940ndad

Õli, lõuend. 71.0×52.5 cm

Alghind 2 400
Viimane pakkumine 33 600
19397.t.jpg
21. Richard Kivit Nõmm. 1940ndad

Guašš, papp. 28.4×20.2 cm

Alghind 1 500
Viimane pakkumine 5 000
19096.t.jpg
22. Karl Burman seenior Talvine vaade Kiek in de Kökile. 1946

Akvarell. 8.7×13.5 cm

Alghind 900
Viimane pakkumine 1 600
18997.t.jpg
23. Johannes Võerahansu Punane vabrik. 1946

Õli, vineer. 60.0×39.0 cm

Alghind 4 100
Viimane pakkumine 9 000
19097.t.jpg
24. Karl Burman seenior Vana ait. 1948

Guašš. 23.5×19.9 cm

Alghind 1 300
Viimane pakkumine 2 000

1950. AASTAD

1950ndatel süvenes Eesti kunstiloo hargnemine, seda enam, et mitmed autorid töötasid nüüd välismaal. Nende seas oli julgeid ja hoogsaid eksperimenteerijaid, aga ka autoreid, kes veel aastaid pärast lahkumist maalisid mälu järgi endale olulisi motiive. Nende seas tõuseb esile Julius Gentaleni õhuline Tallinna vaade, mis võib-olla on maalitud pärast Stalini surma ja juubeldab omal diskreetsel moel võimaliku parema tuleviku üle. Eksperimenteerijaid oli ka siinpool raudset eesriiet, kuid nende katsetused olid pigem olude sunnil ettevaatlikumad: kasvõi värvide puudus, kuid muidugi ka ametlikud normid ei lubanud end tunda sedavõrd vabalt. Seda imeteldavam on näiteks Valdur Ohaka katsetused, kes proovib kitsastes oludes saavutada maksimumi. Teiselt poolt süveneti päris palju ka traditsioonidesse ning arhailise eluolu või klassikaliste motiivide kordamisele: Märt Bormeistri etnograafilisest Kihnu vaatest Johannes Võerahansu natüürmortideni. Lydia Mei igatsuslik vaade kodumajale Pääskülas võtab ühe seda perioodi iseloomustanud tahu kokku: leida turvatunne siis, kui kõik senine näib lagunevat.

19391.t.jpg
25. Nigul Espe Uue magistraaltänava rajamine Tartus. 1950

Akvarell. 61.0×39.0 cm

Alghind 3 600
Viimane pakkumine 3 600
19222.t.jpg
26. Lepo Mikko Sügismotiiv. 1950 - 1951

Õli, papp. 72.0×49.5 cm

Alghind 4 100
Viimane pakkumine 6 300
19223.t.jpg
27. Aleksander Pilar Tallinna vaade. 1951

Akvarell. 41.3×30.0 cm

Alghind 1 500
Viimane pakkumine 2 600
18638.t.jpg
28. Richard Uutmaa Sadamas. 1951

Õli, papp. 49.6×34.3 cm

Alghind 4 600
Viimane pakkumine 14 700
19087.t.jpg
29. Johannes Võerahansu Kollased roosid vaasis. 1952

Õli, vineer . 38.0×46.0 cm

Alghind 4 400
Viimane pakkumine 13 600
19233.t.jpg
30. Lydia Mei Pääsküla talveõhtul. 1952

Akvarell. 35.0×44.8 cm

Alghind 1 300
Viimane pakkumine 4 800
19392.t.jpg
31. Julius Gentalen Vaade aknast. 1953

Akvarell. 43.0×36.0 cm

Alghind 1 700
Viimane pakkumine 1 900
19514.t.jpg
32. Märt Bormeister Kihnu talutuba. 1955

Õli, papp. 34.6×24.6 cm

Alghind 1 900
Viimane pakkumine 1 900
17713.t.jpg
33. Erich Pehap Vitriin. 1955

Õli, akrüül, kartong. 45.5×62.0 cm

Alghind 2 300
Viimane pakkumine 7 700
19444.t.jpg
34. Juhan Nõmmik Dordogne maastik. 1955

Õli, lõuend. 60.0×72.0 cm

Alghind 4 100
Viimane pakkumine 6 900
19057.t.jpg
35. August Luiga Pesupesijad. 1950ndad

Õli, paber (dubleeritud papile). 51.0×43.0 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 10 100
18826.t.jpg
36. Olga Terri Agulivaade. 1950ndad

Õli, papp. 60.0×41.5 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 3 000
19499.t.jpg
37. August Albo Talvine maastik. 1950ndad

Õli, lõuend papil. 60.5×50.5 cm

Alghind 4 800
Viimane pakkumine 12 100
18753.t.jpg
38. Olev Subbi Talvine maastik. 1950ndad

Õli, papp. 42.0×32.0 cm

Alghind 3 400
Viimane pakkumine 4 000
19393.t.jpg
39. Lydia Mei Talvemaastik. 1956

Akvarell. 26.8×32.3 cm

Alghind 1 400
Viimane pakkumine 1 700
19154.t.jpg
40. Kalju Nagel Kevadine talveilm. 1957

Õli, lõuend. 81.0×60.0 cm

Alghind 2 800
Viimane pakkumine 6 500
19316.t.jpg
41. Valdur Ohakas Jõesadam. 1957

Õli, vineer. 50.5×37.5 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 4 200
18482.t.jpg
42. Johannes Saal Maastikuetüüd. 1957

Akvarell. 31.2×21.3 cm

Alghind 2 300
Viimane pakkumine 2 900
18126.t.jpg
43. Richard Uutmaa Maastik tuulikuga. 1958

Õli, lõuend. 70.0×50.0 cm

Alghind 5 900
Viimane pakkumine 11 600
17756.t.jpg
44. Valdur Ohakas Päevitajad. 1958

Õli, vineer. 43.0×29.8 cm

Alghind 3 400
Viimane pakkumine 6 500
19425.t.jpg
45. Ilmar Kimm Natüürmort banaanidega. 1958

Õli, lõuend. 73.0×59.0 cm

Alghind 2 200
Viimane pakkumine 2 200
19390.t.jpg
46. Nancy Nõmmeots-Pedersen Figuurid suvemaastikus. 1958

Pastell, paber. 34.0×53.5 cm

Alghind 1 200
Viimane pakkumine 1 200
19088.t.jpg
47. Johannes Võerahansu Põllulilled valges vaasis. 1959

Õli, lõuend papil. 64.5×81.0 cm

Alghind 6 600
Viimane pakkumine 25 200
19415.t.jpg
48. Lembit Sarapuu Patarei merekindlus. 1959

Õli, papp. 42.3×32.0 cm

Alghind 2 800
Viimane pakkumine 4 800

1960. AASTATE ESIMENE POOL

On hästi teada, et 1960ndad tõid kaasa uue otsingute laine ning teatava vabanemise. Eesti kunstis kandsid seda nii nooremad autorid nagu näiteks Jüri Marran, aga ka vanemad pallasliku maalikooli saanud kunstnikud. Elmar Kits ja kümmekond aastat nooremad Henn Roode ning Valdur Ohakas olid 1960ndatel juba keskeas, kuid see ei takistanud neid eksperimenteerimast. Vormid hajusid ja valgusid laiali, värvid muutusid julgeks, motiividesse tuli väljakutsuvust. Isegi kui maali süžee oli klassikaline, võis tihe pintslikiri osutuda 1960ndatel ootamatult julgeks sõnavõtuks – nagu näitab Elmar Kitse maal. Henn Roode teosed olid aga omaette peatükk ja mõjutasid oma piiride ületamises tugevalt teisigi kunstnikke. Nende kõrval tegutsesid aga autorid, kelle jaoks kunst ei olnud otsimiste, vaid leidmiste ja kinnitamiste platvorm. Kodumaa motiivid rahulikus harmoonilises värvi- ja valguskümbluses on Richard Uutmaa või Linda Kits-Mägi jaoks erilise tähendusega. 

19423.t.jpg
49. Linda Kits-Mägi Pidulaud. 1960

Õli, lõuend. 119.7×80.0 cm

Alghind 6 700
Viimane pakkumine 6 700
19430.t.jpg
50. Olav Maran Vaas valgete liiliatega. 1961

Õli, papp. 42.0×59.5 cm

Alghind 4 200
Viimane pakkumine 5 300
19247.t.jpg
51. Sirje-Maris Horma (Rebane) Natüürmort peegliga. 1962

Õli, papp. 68.0×61.0 cm

Alghind 1 700
Viimane pakkumine 1 900
12965.t.jpg
52. Henn Roode Autoportree. 1962

Õli, kartong. 44.5×61.0 cm

Alghind 5 100
Viimane pakkumine 7 500
19519.t.jpg
53. Richard Uutmaa Puise rand. 1962

Õli, lõuend. 180.0×120.0 cm

Alghind 37 000
Viimane pakkumine 57 000
19153.t.jpg
54. Kaljo Polli Tartu motiiv. 1962

Õli, lõuend. 101.0×101.0 cm

Alghind 4 800
Viimane pakkumine 9 800
18659.t.jpg
55. Henn Roode Lamav akt. 1964

Õli, papp. 67.7×50.0 cm

Alghind 3 600
Viimane pakkumine 5 600
18661.t.jpg
56. Elmar Kits Kasvuhoones. 1965

Õli, lõuend. 59.0×71.0 cm

Alghind 8 200
Viimane pakkumine 10 000
18969.t.jpg
57. Jüri Marran Werneri kohvik. 1965

Õli, papp. 64.5×79.0 cm

Alghind 3 200
Viimane pakkumine 11 100
19394.t.jpg
58. Valdur Ohakas Vanalinna hoov. 1960ndad

Õli, lõuend. 42.0×42.0 cm

Alghind 2 500
Viimane pakkumine 2 700
19095.t.jpg
59. Boris Ninemäe Päevavalguses. 1960ndad

Õli, lõuend. 61.0×50.0 cm

Alghind 2 400
Viimane pakkumine 8 300
19446.t.jpg
60. Valerian Loik Hoov vanalinnas. 1960ndad

Õli, lõuend. 38.0×45.0 cm

Alghind 2 800
Viimane pakkumine 4 400
19402.t.jpg
61. Juhan Muks Maastik. 1960ndad

Õli, lõuend papil. 70.0×50.0 cm

Alghind 2 700
Viimane pakkumine 6 800
19185.t.jpg
62. Valerian Loik Punased liiliad vaasis. 1960ndad

Õli, papp. 40.0×49.5 cm

Alghind 2 100
Viimane pakkumine 2 600
19187.t.jpg
63. Valerian Loik Sadam. 1960ndad

Õli, lõuend. 44.5×38.0 cm

Alghind 2 300
Viimane pakkumine 6 200
19490.t.jpg
64. Johannes Uiga Lamav akt. 1960ndad

Õli, papp. 60.5×35.0 cm

Alghind 1 800
Viimane pakkumine 1 800