Jaan Toomik
02.10.1961
Maja. 2005
Akrüül, lõuend. 155 x 195 cm (raamimata)
Alghind 11 000
Pöördel: "MAJA" 2005 AKRÜÜL JToomik
Siinne maal ei vaja ilmselt seletust, sest visuaal räägib iseenda eest. Jaan Toomik ei ole muidugi arhitektuuri maalija, vaid teda huvitab inimene hoone sees ning suurem üldistus.
Jaan Toomik on kunstnikuna hetke tabaja nii performance’ites, videotes kui maalides. See on alati veidi kummastav, et niipea, kui Jaan Toomik lülitab sisse kaamera, hakkavad täpselt selles kohas sel hetkel juhtuma asjad, mida pole võimalik ette tellida. Kunstnik tabab ära unikaalse hetke, momendi, mis annab mõtteainet kauaks, ent mis järgmisena on juba kadunud.
Jaan Toomik õppis Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti, ehkki rahvusvahelise tuntuse tõi talle alates 1990. aastatest videokunst, mis omakorda põhineb performance-kunstil ja installatsioonil. Toomiku video „Isa ja poeg” (1997) sai pikaks ajaks eesti kaasaegse kunsti visiitkaardiks kõige ambitsioonikamal rahvusvahelisel areenil. Nii on Toomiku maalideski tunda dünaamikat ja video-esteetikat – kohati tunduvad Toomiku maalid isegi sarnanevat videokaadrile, mis kohe-kohe hakkab vahetuma. Kunstnikku ei huvita niivõrd motiivi perfektne ülesmaalimine, kui seisundi kinnipüüdmine lõuendile maalikunsti vahenditega.
Siinne maal ei vaja ilmselt seletust, sest visuaal räägib iseenda eest. Jaan Toomik ei ole muidugi arhitektuuri maalija, vaid teda huvitab inimene hoone sees ning suurem üldistus.
Jaan Toomik on kunstnikuna hetke tabaja nii performance’ites, videotes kui maalides. See on alati veidi kummastav, et niipea, kui Jaan Toomik lülitab sisse kaamera, hakkavad täpselt selles kohas sel hetkel juhtuma asjad, mida pole võimalik ette tellida. Kunstnik tabab ära unikaalse hetke, momendi, mis annab mõtteainet kauaks, ent mis järgmisena on juba kadunud.
Jaan Toomik õppis Eesti Kunstiakadeemias maalikunsti, ehkki rahvusvahelise tuntuse tõi talle alates 1990. aastatest videokunst, mis omakorda põhineb performance-kunstil ja installatsioonil. Toomiku video „Isa ja poeg” (1997) sai pikaks ajaks eesti kaasaegse kunsti visiitkaardiks kõige ambitsioonikamal rahvusvahelisel areenil. Nii on Toomiku maalideski tunda dünaamikat ja video-esteetikat – kohati tunduvad Toomiku maalid isegi sarnanevat videokaadrile, mis kohe-kohe hakkab vahetuma. Kunstnikku ei huvita niivõrd motiivi perfektne ülesmaalimine, kui seisundi kinnipüüdmine lõuendile maalikunsti vahenditega.