Sirje Runge
Sündinud / Born 1950
Aed Inglismaal. 1972
Akvarell. Km 57.5 x 37.3 cm (raamitud)
hind 8 900
All vasakul: “Aed Inglismaal” akvarell 1972
All paremal: S. Lapin Runge
Sirje Runge õppis ERKI-s disaini, olles SOUP-i kunstnikega samal intellektuaalsel lainepikkusel, ehkki ta ei osalenud vennaskonna näitusel. Tema märksõnaks on minimalism, kunstivool, mille ülinõudlik esteetika puhastab maali kõigest ülearusest ning jätab alles vaid olulise. See on modernistlik abstraktne maalikunst, mis pole ometi suubunud jääkülma tehnitsismi, vaid säilitab, vastupidi, inimkäe puudutuse ja eluhinguse kui väärtuse. Tänapäeval õpetab Sirje Runge BFM-i filmiüliõpilastele värviteooriat ja -praktikat, kasutades Bauhausi mõjulist värviteooriat ning oma rikkalikku kogemust maalijana.
Siin on esitatud Sirje Runge kaks varasema loominguperioodi akvarellmaali „Maja metsas” ja „Aed Inglismaal” (1972), mille tunnetus läheneb 1970ndate eesti graafikale. Kuid siin on kunstiajaloos tuntud värviperspektiivi õpetus keeratud justkui vastupidiseks – kaugemal asuvad värvid on tumedamad ning esiplaani värvid väga heledad. Selline vaade võiks avaneda õhtupimedas eredalt valgustatud prožektori all.
All paremal: S. Lapin Runge
Sirje Runge õppis ERKI-s disaini, olles SOUP-i kunstnikega samal intellektuaalsel lainepikkusel, ehkki ta ei osalenud vennaskonna näitusel. Tema märksõnaks on minimalism, kunstivool, mille ülinõudlik esteetika puhastab maali kõigest ülearusest ning jätab alles vaid olulise. See on modernistlik abstraktne maalikunst, mis pole ometi suubunud jääkülma tehnitsismi, vaid säilitab, vastupidi, inimkäe puudutuse ja eluhinguse kui väärtuse. Tänapäeval õpetab Sirje Runge BFM-i filmiüliõpilastele värviteooriat ja -praktikat, kasutades Bauhausi mõjulist värviteooriat ning oma rikkalikku kogemust maalijana.
Siin on esitatud Sirje Runge kaks varasema loominguperioodi akvarellmaali „Maja metsas” ja „Aed Inglismaal” (1972), mille tunnetus läheneb 1970ndate eesti graafikale. Kuid siin on kunstiajaloos tuntud värviperspektiivi õpetus keeratud justkui vastupidiseks – kaugemal asuvad värvid on tumedamad ning esiplaani värvid väga heledad. Selline vaade võiks avaneda õhtupimedas eredalt valgustatud prožektori all.