Eduard Von Gebhardt
(1838 - 1925)
Kojutulek. 1877
Õli, lõuend. 103 x 81 cm (raamitud)
hind 11 000
All paremal: EGebhardt Ddf 1877
Pöördel: Gemalt für Baron Berhard v. Uexküll auf Schloss Fickel von Eduard Gebhardt Düsseldorf 1877 i. Dec
Schloss Fickel on Vana-Vigala mõisa saksakeelne nimetus.
Suurepärane näide Eestist pärit Eduard von Gebhardti loomingust. Gebhardt on läbi ajaloo ilmselt üks tuntumaid siit tulnud autoreid, kes saavutas rahvusvahelise olulisuse Düsseldorfi Kunstiakadeemia õppejõuna. Selle kooli professoriks tõusis ta neli aastat enne käesoleva töö valmimist. Maal on ilmselt loodud Vana-Vigala mõisa jaoks, kuigi maali pöördel nimetatud parun Bernhard von Uexküll oli mõisnik Kivi-Vigalas. Tegemist on väga hea perioodiga Gebhardti loomingus, üks samal aastal valminud maal on näiteks Leipzigi Kunstimuuseumi kollektsioonis. Käesoleva teose detailirikkus ning realistlik veenvus, kus nii näoilmed kui poosid on maalitud äärmiselt tundlikult, viitavad kunstniku süvenenud lähenemisele. Maalil on kujutatud noort rüütlit, kes näitab oma mõrsjale esimest korda nende ühist kodu. Muide, maali eksponeeriti 1878. aasta kevadel Tallinnas. Ajalehes nimetatakse maali “tehniliselt meisterlikuks”, millel on soe poeetiline hingus ja mis pakub harvaesinevat naudingut. (E.Epner)
Pöördel: Gemalt für Baron Berhard v. Uexküll auf Schloss Fickel von Eduard Gebhardt Düsseldorf 1877 i. Dec
Schloss Fickel on Vana-Vigala mõisa saksakeelne nimetus.
Suurepärane näide Eestist pärit Eduard von Gebhardti loomingust. Gebhardt on läbi ajaloo ilmselt üks tuntumaid siit tulnud autoreid, kes saavutas rahvusvahelise olulisuse Düsseldorfi Kunstiakadeemia õppejõuna. Selle kooli professoriks tõusis ta neli aastat enne käesoleva töö valmimist. Maal on ilmselt loodud Vana-Vigala mõisa jaoks, kuigi maali pöördel nimetatud parun Bernhard von Uexküll oli mõisnik Kivi-Vigalas. Tegemist on väga hea perioodiga Gebhardti loomingus, üks samal aastal valminud maal on näiteks Leipzigi Kunstimuuseumi kollektsioonis. Käesoleva teose detailirikkus ning realistlik veenvus, kus nii näoilmed kui poosid on maalitud äärmiselt tundlikult, viitavad kunstniku süvenenud lähenemisele. Maalil on kujutatud noort rüütlit, kes näitab oma mõrsjale esimest korda nende ühist kodu. Muide, maali eksponeeriti 1878. aasta kevadel Tallinnas. Ajalehes nimetatakse maali “tehniliselt meisterlikuks”, millel on soe poeetiline hingus ja mis pakub harvaesinevat naudingut. (E.Epner)