Maximilian Maksolly
1884 - 1968
Vaikelu gladioolidega vaasis. 1920-30ndad. Dateerimata
Õli, lõuend. 108 x 89 cm (raamitud)
Alghind 2 800 (müüdud)
All paremal: M.Maksolly
Tallinnas sündinud Maximilian Maksolly lõpetas 1909. a. Stieglitzi kunstikooli Peterburis. Kunstnik tegutses aastail 1923–29 Eestis, hiljem mitmel pool Euroopas, suri Rio de Janeiros. Eestis elades ja töötades maalis ta vabadussõjateemalisi pilte ja oluliste seltskonnategelaste portreesid. Ta oli omaaegne suurejooneline patriootiliste teemade kajastaja. Maksolly üks tuntumaid maale kannab pealkirja „Need, kes vabastasid isamaa“, mis kirjeldab selgelt tema teemade tooni. Maksollyt iseloomustati kui tõetruud ja detailidetäpset ning dünaamilist maalijat, kelle kompositsioonid olid imposantsed. Suurejooneline käekiri ilmneb ka kunstniku pealtnäha lihtsas lillemaalis gladioolidega, kus lilledki on vaadeldavad läbi jõulise ja heroilise käsitluse. Tegemist ei ole väikese tagasihoidliku kimbuga, vaid pigem gladioolide paraadportreega kellegi kauni kummuti kohale. Pole imekspandav, et just Maksolly teoseid hävitati hiljem nõukogude võimu poolt eelisjärjekorras, peljates nende veenvalt maalitud isamaalisust.
Tallinnas sündinud Maximilian Maksolly lõpetas 1909. a. Stieglitzi kunstikooli Peterburis. Kunstnik tegutses aastail 1923–29 Eestis, hiljem mitmel pool Euroopas, suri Rio de Janeiros. Eestis elades ja töötades maalis ta vabadussõjateemalisi pilte ja oluliste seltskonnategelaste portreesid. Ta oli omaaegne suurejooneline patriootiliste teemade kajastaja. Maksolly üks tuntumaid maale kannab pealkirja „Need, kes vabastasid isamaa“, mis kirjeldab selgelt tema teemade tooni. Maksollyt iseloomustati kui tõetruud ja detailidetäpset ning dünaamilist maalijat, kelle kompositsioonid olid imposantsed. Suurejooneline käekiri ilmneb ka kunstniku pealtnäha lihtsas lillemaalis gladioolidega, kus lilledki on vaadeldavad läbi jõulise ja heroilise käsitluse. Tegemist ei ole väikese tagasihoidliku kimbuga, vaid pigem gladioolide paraadportreega kellegi kauni kummuti kohale. Pole imekspandav, et just Maksolly teoseid hävitati hiljem nõukogude võimu poolt eelisjärjekorras, peljates nende veenvalt maalitud isamaalisust.