Oskar Georg Adolf Hoffmann
(1851-1912)
Talumehe portree. 1887
Õli, puitplaat. 22 x 13 cm
Alghind 4 794 (müüdud)
Oskar Hoffmanni haridustee liikus esmalt läbi von Kügelgeni ja Schulzi õpitubade, siirdudes seejärel legendaarsesse Düsseldorfi Kunstiakadeemiasse ning eraõpinguteni Eduard von Gebhardti, Eugen Dückeri ja prantslase Cormoni juures. Mitmekihiline, erinevaid traditsioone ja koolkondi ühendav haridus koondas endasse nii düsseldorfiliku tõsikindluse ja täieliku pühendumise, eugendückerliku siira kiindumuse “lihtsate” kodumaa motiivide vastu kui ka maalitehnilise perfektsuse ja varjunditerikkuse. Pärast mitmeid rännakuid Euroopas ning oma ateljee asutamist jõudis Hoffmann kunstiajaloolaste mitmekordsel hinnangul just 1880ndate teisel poolel oma loomingulisse tippu.
“Talumees” kordab Hoffmanni legendaarset lemmikmotiivi, tänu millele on kunstniku pärandi juured niivõrd sügaval just siinses kunstiloos. Eestlaste vahetu kujutamisega tuntust kogunud Hoffmanni töö on erinevalt rohkem tuntud töödest tunduvalt intiimsem. Napil liikumisruumil on autor kasutanud ära just formaadist tulenevad eelised. Oma lemmikmotiivile on Hoffmann jaganud harukordset tähelepanu: töö läbimaalitus ning autori keskendatus lubavad rääkida omaette väärtustest. Autori soojus lihtsa ja ausa talumehe vastu muutub seeläbi tõepoolest varjamatuks.
“Talumees” kordab Hoffmanni legendaarset lemmikmotiivi, tänu millele on kunstniku pärandi juured niivõrd sügaval just siinses kunstiloos. Eestlaste vahetu kujutamisega tuntust kogunud Hoffmanni töö on erinevalt rohkem tuntud töödest tunduvalt intiimsem. Napil liikumisruumil on autor kasutanud ära just formaadist tulenevad eelised. Oma lemmikmotiivile on Hoffmann jaganud harukordset tähelepanu: töö läbimaalitus ning autori keskendatus lubavad rääkida omaette väärtustest. Autori soojus lihtsa ja ausa talumehe vastu muutub seeläbi tõepoolest varjamatuks.