Aili Vint
(1941)
Mimoos. 1967
Guašš, paber. 61 x 67 cm (raamitud)
hind 15 200
All paremal: A.VINT ‘67
Aili Vint oli 1960ndate aastate üks julgemaid ja isepäisemaid naisi, kes ei kartnud minna vastuollu tollase üldise konjuktuuriga. Rühmituses ANK´64, kuhu kuulusid Aili kõrval mitmed tänaseks nimekad autorid, oli ta aktiivne ja uuenduslik kaasakõneleja, jäädes alati omanäoliseks. Kui täna teame Aili Vinti eelkõige erakordse värvi- ja valgusetajuga meremaalide loojana, siis tema loomingu algus, kust pärineb ka „Mimoos“, oli mitmemõtteliselt kirgas ja tollaseid hipivaimsusi kandev. Erootika puudutus Aili kunstis oli küll kujunditesse peidetud ent ilmne, see väreles nii tema graafikas kui guaššides justkui möödaminnes ja iseenesestmõistetavalt, kohati naiselikult kiuslikultki, olles täiesti kõigutamatult ja veenvalt autori loominguruumides olemas. Mimoos, mis on pealtnäha lihtsalt lill Aili op-kunsti südamikus, haarab vaataja ometi sireenina endasse, kütkestades pilgu sukelduma läbi rohelise spiraali punase tundekogumi keerisesse. (P. Ausman)
Aili Vint oli 1960ndate aastate üks julgemaid ja isepäisemaid naisi, kes ei kartnud minna vastuollu tollase üldise konjuktuuriga. Rühmituses ANK´64, kuhu kuulusid Aili kõrval mitmed tänaseks nimekad autorid, oli ta aktiivne ja uuenduslik kaasakõneleja, jäädes alati omanäoliseks. Kui täna teame Aili Vinti eelkõige erakordse värvi- ja valgusetajuga meremaalide loojana, siis tema loomingu algus, kust pärineb ka „Mimoos“, oli mitmemõtteliselt kirgas ja tollaseid hipivaimsusi kandev. Erootika puudutus Aili kunstis oli küll kujunditesse peidetud ent ilmne, see väreles nii tema graafikas kui guaššides justkui möödaminnes ja iseenesestmõistetavalt, kohati naiselikult kiuslikultki, olles täiesti kõigutamatult ja veenvalt autori loominguruumides olemas. Mimoos, mis on pealtnäha lihtsalt lill Aili op-kunsti südamikus, haarab vaataja ometi sireenina endasse, kütkestades pilgu sukelduma läbi rohelise spiraali punase tundekogumi keerisesse. (P. Ausman)