Juhan Muks
(1899 - 1983)
Lilled sinises vaasis. 1970-1980
segatehnika, õli, lõuend vineeril. 65 x 81.5 cm (raamitud)
hind 1 600 (müüdud)
Signeerimata, teostatud autorlust tõendav ekspertiis
Viljandis elanud kunstnikul Juhan Muksil oli põhjalik ja mitmekülgne hariduse tee, mida ta alustas 1917. a Tallinna Kunsttööstuskoolis, seejärel Ants Laikmaa ateljeekoolis. Aastail 1919–1925 õppis ta Pallases Konrad Mäe ja Ado Vabbe käe all, täiendades end vahepeal Riias Läti Kunstiakadeemias. Muksil õnnestus stipendiaadina olla ka Pariisis ja 1930ndatel elada seal koguni mitmeid aastaid. Ta maalis portreid, maastikumaale, natüürmorte ja kompositsioone. 1950ndate lõpust valmis kunstnikul hulgaliselt maastikuetüüde ja loodusmotiive. 1979. a sai Muks esimesena Eestis kõrgeima tunnustuse maastikumaali valdkonnas – Konrad Mäe nimelise medali ja sellega kaasnenud preemia.
Lilli on kunstnik jäädvustanud oma loomingu erinevatel etappidel. Nagu antud oksjonitööl, on tema piltidele alati omane maalilisus ja eksperimentaalsus. Tihti olid tema töös kollaaži elemendid, sidudes omavahel erinevaid materjale. Antud töö on siinkohal erandlikum ja pigem poeetiline nägemus lillede hingest ja hingusest, mis läbi pehme maalipinna ja valgusaimduse vaatajani kandub.
Viljandis elanud kunstnikul Juhan Muksil oli põhjalik ja mitmekülgne hariduse tee, mida ta alustas 1917. a Tallinna Kunsttööstuskoolis, seejärel Ants Laikmaa ateljeekoolis. Aastail 1919–1925 õppis ta Pallases Konrad Mäe ja Ado Vabbe käe all, täiendades end vahepeal Riias Läti Kunstiakadeemias. Muksil õnnestus stipendiaadina olla ka Pariisis ja 1930ndatel elada seal koguni mitmeid aastaid. Ta maalis portreid, maastikumaale, natüürmorte ja kompositsioone. 1950ndate lõpust valmis kunstnikul hulgaliselt maastikuetüüde ja loodusmotiive. 1979. a sai Muks esimesena Eestis kõrgeima tunnustuse maastikumaali valdkonnas – Konrad Mäe nimelise medali ja sellega kaasnenud preemia.
Lilli on kunstnik jäädvustanud oma loomingu erinevatel etappidel. Nagu antud oksjonitööl, on tema piltidele alati omane maalilisus ja eksperimentaalsus. Tihti olid tema töös kollaaži elemendid, sidudes omavahel erinevaid materjale. Antud töö on siinkohal erandlikum ja pigem poeetiline nägemus lillede hingest ja hingusest, mis läbi pehme maalipinna ja valgusaimduse vaatajani kandub.