Auction > Past > Haus Gallery

ok_na_518.jpg

Haus Gallery 14.05.2022 15:00

EARLIER ART CLASSICS - Saturday, May 14th 15:00

ARHAILISUS

Paljud Eesti kunstnikud pöörasid 20. sajandi jooksul oma pilgu mitte olevikku ega tulevikku, vaid minevikku. Neid huvitas arhailisus, maailma paigalejäämine ning tagasivaatamine aegadesse, olukordadesse ja esemetesse, mis kandsid endas aja kihistusi.  Sellel oli mitmeid eesmärke: vahel oli soov keset modernsust peatuda ja vaadata hoopis arhailisust. Pärast sõda, keset okupatsiooniaega võis see olla aga ka poliitiline žest, rääkimata inimpsühholoogiale omasest sentimentaalsusest ja romantikast, mis klammerdub alati mineviku, mitte kunagi tuleviku külge, mis tolle aja kontekstis oli eriti vastuoluline.

Arhailisuse otsingul liiguti erinevates Eesti piirkondades ning otsiti erinevaid motiive ning seda tegi terve põlvkond meie varasema kunstiperioodi loojaid. Valmis rida arhailisust rõhutavaid kunstiteoseid, mille eesmärgiks võib lugeda lisaks romantiseerimisele ka lohutamist.

Hetkel, mil tunneme end moodsa maailma tõtakuses või poliitilistes tõmbetuultes ebakindlalt, pakuvad kunstnikud meile minevikust leitud ankruid. Me oleme harjunud minevikku idealiseerima, ennekõike pakub aga mineviku-mõõtme meeldetuletamine kindlust ja stabiilsust. Tulevik on alati peaaegu ilma kontuurideta, me ei oska sellest veel midagi arvata, samas kui olevik on dünaamiline ja pidevalt muutuv. Ainus mis on lõpetatud, valmis ja alati muutumatu, on minevik.

Farm on a Clearing
1. Ants Laikmaa Farm on a Clearing 1921. Pastel, paper Lm 38.5 x 47.5 cm (framed) Starting price 3 600 Final price 8 000
View of Farmstead
2. Eduard Kutsar View of Farmstead 1930s. Oil, canvas 60.2 x 86.7 cm (framed) Starting price 4 800 Final price 4 800
Farm in Panga Village in Saaremaa
3. Aarne Miikmaa Farm in Panga Village in Saaremaa 1930s. Pastel, paper 35 x 40.5 cm (framed) Starting price 2 300 Final price 5 000
Landscape With a Bridge
4. Endel Kõks Landscape With a Bridge 1950. Oil, canvas 45 x 45.5 cm (framed) Starting price 4 100 Final price 4 100
Still-life With Silver Pitcher
5. Richard Sagrits Still-life With Silver Pitcher 1953. Oil, cardboard 35 x 50 cm (framed) Starting price 3 800 Final price 4 200
Evening at Soonda Village
6. Evald Okas Evening at Soonda Village 1960. Oil, canvas 65 x 100 cm (framed) Starting price 5 900 Final price 20 100

IDÜLL

Kunst võib väljendada erinevaid igatsusi ning idüll, elujaatus, täiuslik harmoonia on üks neist, mida 20. sajandi esimese poole autorid sageli kunstist otsisid. Nii muutus kunst pärismaailmaga paralleelseks – sealt pidid nii autor kui vaataja leidma midagi, mis justkui meenutab pärismaailma, kuid suudab täita reaalse elu tühikud õnnetundega. Idüll on veatu seisund, mida ei varjuta ükski tumedus. Vaadatakse elu helgemat poolt ja seda tingimusteta.

Idülli otsides näitavad erinevad kunstnikud aga tegelikult nii oma isiklikke fantaasiaid kui ka neid fantaasiaid, mida me kõik ühiselt jagame. Vaikne õhtupoolik jõekäärus, sügisene mets või uudishimu elu vastu on ilmselt idüllilised meie kõigi jaoks – ja suuresti ka tänu sellele, et nii on meile maailma näidanud kunstnikud ja nende pildid.

Seven Puttos Weaving a Wreath
7. Elsbeth Rudolff Seven Puttos Weaving a Wreath 1890s. Oil, canvas 52.5 x 85.3 cm (framed) Starting price 12 000 Final price
Sunset Over the Moor
8. Eduard Poland Sunset Over the Moor 1928. Gouache, paper Vm 21 x 31.6 cm (framed) Starting price 1 400 Final price 4 200
Forest View Near Rapla
9. Roman Nyman Forest View Near Rapla 1945. Oil, cardboard 43 x 50 cm (framed) Starting price 4 700 Final price 5 100
A Fisherman by The River
10. Evald Okas A Fisherman by The River 1952. Oil, cardboard 34.5 x 50 cm (framed) Starting price 3 800 Final price 13 200
Standing Nude
11. Sigrid Uiga Standing Nude 1956. Oil, canvas 43.5 x 26.5 cm (framed) Starting price 1 800 Final price
Blush Blossoms
12. Linda Kits-Mägi Blush Blossoms 1970. Watercolor, gouache, paper Lm 64.5 x 45 cm (framed) Starting price 1 900 Final price 1 900
Woman in Her Boudoir
13. Endel Kõks Woman in Her Boudoir 1979. Watercolour Vm 48.2 x 36 cm (framed) Starting price 1 800 Final price 2 700
In the Garden of Paradise
14. Richard Sööt In the Garden of Paradise 1996. Oil, canvas 76.5 x 61 cm (framed) Starting price 2 300 Final price 3 200

PÜHAJÄRV

Pühajärvest kujunes 20. sajandi esimestel kümnenditel siinse maalikunsti, aga ka laiemalt kultuurielu topograafias uus sihtkoht. Pühajärvest kirjutas juba sajandi alguses novelli Friedebert Tuglas, hiljem oli aga Pühajärvest inspireeritud tema romaan “Felix Ormusson”. Tema sõber Konrad Mägi käis siin noorena suplemas, ja 1918. ja 1919. aasta suvedel suvitasid nad siin ühiselt koos kultuurirühmituse “Siuru” teiste liikmetega. Mägi hakkas siin Pühajärve ka maalima, kirjanikud aga luuletasid. Seega kujunes Pühajärvest märkimisväärne paik, mis inspireeris ja mida on ohtralt kujutatud nii värvide kui sõnaga.

Konstantin Süvalo haruldane ja meisterlik maal on valminud selsamal 1919. aasta suvel. Pole andmeid, et ta oleks siin olnud koos “Siuru” liikmetega ja miks täpselt toona hoopis Pärnus elanud Süvalo Pühajärve äärde jõudis, ei ole täpselt teada.

Siiani on kunstiajaloost olnud hästi teada järgmisel, 1920. aasta suvel valminud maal, mis asub Eesti Kunstimuuseumis ja mis kordab antud maali rakurssi, pintslikirja, ka värvivalikut. Seega on käesolev maal tõeline avastus, kuna eelneb aasta võrra Süvalo ühele kõige olulisemale maalile ning on selle esimene variant. Eesti Kunstimuuseumis olevat tööd on nimetatud mh neoimpressionismi kõige puhtamaks näiteks Eesti kunstis, millest kriitikute sõnul õhkub positiivsust ja optimistlikku meeleolu. Võimalik, et käesolev töö osales ka 1919. aasta suvel Tallinnas Eesti kunsti esimesel ülevaatenäitusel, kust Süvalolt oli väljas ligi kümme maali.

Pühajärv on tõeliselt omapärane teos, mille puäntellistlik laad ehk kunstnik on maalinud väga väikeste pintslitõmmetega, mis meenutavad pigem punkte või vajutusi kui tõmbeid, oli omal ajal Eesti kunstis vägagi ootamatu. Pintslilöökide erinev suund annab maalile justkui dramaatikat, kuid avarus, õhurikkus, optimistlik koloriit, veepinnale peegelduste maalimine ja nii edasi pingestavad küll kompositsiooni, kuid ei muuda seda ärevaks. Tegemist on kahtlemata Konstantin Süvalo ühe kõige olulisema maaliga, millel on märkimisväärne koht ka laiemalt Eesti kunstiloos.

Lake Pühajärv
15. Konstantin Süvalo Lake Pühajärv 1919. Oil, cardboard 48 x 50 cm (framed) Starting price 34 000 Final price 86 000

ÄÄREMAAD

Kunsti objektiks arvatakse sageli olevat pidulikud ja glamuursed vaated. Kunst peaks meieni tooma erakordseid hetki, mis sööbivad mällu ja lummavad. Ometi ei tööta kunstnikud sageli sugugi nõnda. Nii näiteks on Elmar Kits öelnud: “Mitte kunagi ära vali motiivi või vähemalt vali seda nii vähe kui võimalik. Sest kui sa juba kuhugi lähed, istu lihtsalt maha. Muidugi tee kindlaks, et see on hea varjuline koht, et päike ei paista sulle peale ja sul on mugav, nii et saaksid töötada. Ja usu mind – see toob alati kaasa palju parema töö kui siis, kui sa valid motiivi. Sest midagi huvitavat juhtub siis, kui sa valid motiivi: sa valid seda, mida oled kindlasti juba varem näinud.”

See tähendab, et kunstniku ülesandeks ei ole valida tingimata kõige säravam motiiv, vaid kõige huvitavam. Me võime näha maalilise vanalinna asemel hoopis kangialuseid, erakordse panoraamse maastiku asemel võsa – sest huvitavaks teeb maali alles see, kuidas kunstnik maalinud on.

View of Spain (Cuenca)
16. Roman Nyman View of Spain (Cuenca) 1923. Oil, canvas 50 x 65 cm (framed) Starting price 13 000 Final price 29 000
Early Spring Landscape
17. Johannes Saal Early Spring Landscape 1944. Oil, plywood 27.2 x 40 cm (framed) Starting price 4 300 Final price 4 700
Fishing Port in Mollösund
18. Eerik Haamer Fishing Port in Mollösund 1948. Oil, canvas 54 x 65 cm (framed) Starting price 5 400 Final price 5 400
Oostriku River
19. Elmar Kits Oostriku River 1948. Tempera, gouache Lm 49.5 x 57 cm (framed) Starting price 3 200 Final price 5 900
Winter in the Suburb
20. Ilmar Kimm Winter in the Suburb 1949. Oil, canvas 46 x 60.5 cm (framed) Starting price 1 900 Final price 1 900
Spring Snow
21. Märt Bormeister Spring Snow 1951. Oil, cardboard 61 x 81 cm (framed) Starting price 5 400 Final price 9 300
Old Town Courtyard
22. Valerian Loik Old Town Courtyard 1950s. Oil, canvas 40.5 x 49 cm (framed) Starting price 2 200 Final price 5 000
Garden View
23. Silvia Jõgever Garden View 1950s. Oil, cardboard 49.5 x 31.7 cm (framed) Starting price 1 400 Final price 1 600
Landscape
24. Aleksander Vardi Landscape 1950s. Oil, cardboard 24.5 x 34.8 cm (framed) Starting price 2 300 Final price
Swedish Mountains
25. Eerik Haamer Swedish Mountains 1955. Oil, canvas 66.5 x 95 cm (framed) Starting price 5 400 Final price 5 400

UUTMAA

Käesolevas oksjonivalikus on eraldi peatükk pühendatud Richard Uutmaale. Need teosed on erilised, sest pärinevad kõik ühest kollektsioonist – Uutmaa naise õe kogust. Teosed on omal ajal liikunud Eestist Brasiiliasse ning kahtlemata on kõigil neil olnud eriline tähendus nii Richard Uutmaa jaoks, kes need on lähisugulasele kinkinud, kui ka tema perekonnale, kelle jaoks need kaugel Brasiilias sümboliseerisid ja meenutasid aastakümneid kodumaad. Nüüd jõuavad need teosed tagasi.

Richard Uutmaa sündis 1905. aastal Põhja-Eestis Altja kalurikülas. Seal veetis ta oma nooruspõlve, kuni läks “Pallase” kunstikooli kunstnikuks õppima. Koduküla jäi aga tema südamesse ning kogu ülejäänud elu liikus ta Altja ja Eisma kandis edasi. Tema maalide süžeed on väga suures osas pärit just sealtkandist – me näeme Uutmaale väga koduseid ja tuttavaid vaateid, mis olid talle südamelähedased nii kirjandusliku sisu kui ka maalilisuse tõttu. Kuigi 20. sajandi teine pool oli tormiliste muutuste periood, kus kõik teisenes tohutu kiirusega, siis Uutmaa on haakinud ennast just muutumatuse külge. Järjepidevalt ja programmiliselt kujutab ta võrgukuure ja talumaju, milles aeg on seisma jäänud. Ilmselt just seetõttu soovis tema naise õde sääraseid kujutlusi ka oma Brasiilia koduseinale – vaatamaks koduküla, mis on endiselt säärane, nagu tema lapsepõlves. Sellises programmilisuses võib näha ka teatud poliitilist žesti, pagemist nõukogude progressi- ja masinakultusest hoopis arhailisemate keskkondadeni.

Ka linnavaadetes, maastikes ja natüürmortides keskendus Uutmaa pigem lähenemisele, mis oleks ajast puutumata. Sarnaselt Konrad Mägile on ka tema maastikud ja linnad inimtühjad, neis puuduvad märgid uusarendustest või muutustest üleüldse. Uutmaad ei paelu näiteks Õismägi, vaid ikkagi vanalinn tänu tema romantilisusele ja ajatusele. Uutmaa maalijaprogrammiks näib olevat tõepoolest elada küll Teise maailmasõja järel, kuid maalida nii, nagu maaliti enne seda sõda – ja neid objekte ning nähtuseid, mis on sellest ajast peale muutumatuna säilinud.

Still-life With Two Vases of Globeflowers
26. Richard Uutmaa Still-life With Two Vases of Globeflowers 1960. Oil, canvas 65 x 81 cm (framed) Starting price 6 100 Final price 12 500
Fishing Sheds
27. Richard Uutmaa Fishing Sheds 1960. Oil, canvas 50 x 70 cm (framed) Starting price 5 200 Final price 15 000
Three Bouquets
28. Richard Uutmaa Three Bouquets 1962. Oil, canvas 50 x 70 cm (framed) Starting price 5 100 Final price 16 500
Autumnal Landscape
29. Richard Uutmaa Autumnal Landscape 1966. Oil, canvas 50.5 x 70 cm (framed) Starting price 4 800 Final price 12 600
Fishing Boats on the Shore
30. Richard Uutmaa Fishing Boats on the Shore 1966. Oil, canvas 64 x 80.5 cm (framed) Starting price 6 400 Final price 20 000
Tallinn View
31. Richard Uutmaa Tallinn View 1971. Oil, cardboard 50 x 69.5 cm (framed) Starting price 4 800 Final price 11 000

ABSTRAKTSUS

Abstraktne kunst ei saanud Eesti NSVs kunagi täiemõõduliselt välja areneda. Pärast Teist maailmasõda olid säärased otsingud keelatud ning abstraktsuse eest võisid sind tabada isegi erinevad karistused. Seetõttu pole imestada, et abstraktseid katsetusi kohtame pigem väliseestlaste loomingus, kus mingeid sääraseid piiranguid ei olnud.

Samas ei olnud abstraktsus esteetilistel põhjustel siinsete autorite jaoks kunagi liiga võõras. Juba enne Teist maailmasõda tihenes mõnede autorite pintslikiri sedavõrd intensiivseks, et motiiv kaotas piirjooned ja muutus ebaoluliseks. Isegi Konrad Mägi loomingus võime märgata lähenemist abstraktsusele, kuna oluliseks on saanud abstraheeritud koloriidiparaadid, aga mitte motiivid nende äratuntavuses.

Siiski näib Eesti kunstnikke nii siin- kui sealpool raudset eesriiet ühendavat soov liita oma teostes realistlik, äratuntav motiiv ja abstraktne käsitluslaad. Nii tunneme näiteks Endel Kõksi teoses ära mehe ja naise ning abstraheerimine on jäänud foonile, tema omaaegne parimaid sõpru Elmar Kits viitas aga juba poolabstraktsete tööde pealkirjadega, et soovib reaalsusest siiski mitte täielikult eemalduda. Eesti kunstnikud ei läinud reeglina radikaalse abstraktsuse teed, vaid pigem kasutasid abstraktsust poeetilise vormimänguna, kus värvide ja pintslikirja läbitöötatus annab maalile laiema mõõtme. Mõnede autorite jaoks võiks abstraktsionism olla tõesti ka poliitiline žest, kuid paljude jaoks siiski mitte – abstraktsust mõisteti pigem esteetilise tööriistana kui ideoloogilise žiletina.

Woman and Man
32. Endel Kõks Woman and Man 1954. Gouache, paper Km 63 x 48 cm (framed) Starting price 2 800 Final price 5 000
Park
33. Joann Voldemar Saarniit Park 1958. Oil, cardboard 61.5 x 50.5 cm (framed) Starting price 2 100 Final price
In a Cafe
34. Erich Pehap In a Cafe 1965. Oil, canvas 85.5 x 59 cm (framed) Starting price 4 900 Final price 15 500
Southern Estonian Autumn Landscape
35. Varmo Pirk Southern Estonian Autumn Landscape 1966. Oil, cardboard 48 x 68 cm (framed) Starting price 1 800 Final price 12 100
Transparent Figure
36. Elmar Kits Transparent Figure 1967. Tempera, cardboard 45 x 41.5 cm (framed) Starting price 3 900 Final price 9 900
Let There Be Light
37. Richard Sööt Let There Be Light 1996. Oil, canvas 76 x 61 cm (framed) Starting price 2 300 Final price 4 200

PUUD

Huvitava peatükina võib välja joonistada kunstnike lembuse kujutada puid. Metsa kujutamisel on pikad poliitilised ja ideoloogilised tagamaad – näiteks seostati Saksamaal metsa saksa rahvusega. Ent Eesti kunstis niivõrd tugevaid sidemeid metsa ja poliitika vahel ei tajutud. Pigem läheneti metsale romantiliselt, temas nähti salapärast tihnikut, tihedat labürintlikku võsa, mis peidab endas saladusi.

Tree Grove
38. Lydia Wademan-Jans Tree Grove 1920. Mixed media, paper 35.6 x 48.5 cm (framed) Starting price 2 400 Final price 2 400
Park View of a Red-Roofed House
39. Paul Burman Park View of a Red-Roofed House 1920s. Oil, cardboard 37.5 x 49.8 cm (framed) Starting price 5 300 Final price 11 600
Three Pines
40. Paul Liivak Three Pines 1920s. Watercolor 24.5 x 60.5 cm (framed) Starting price 1 600 Final price 4 200
Autumn Wind
41. Aleksander Promet Autumn Wind 1920s. Watercolor, charcoal, paper Vm 21.2 x 28.7 cm (framed) Starting price 650 Final price 1 500
Landscape
42. Freidrich Koppel Landscape 1930s. Oil, canvas 64 x 88.5 cm (framed) Starting price 4 100 Final price 4 100
Pines
43. Juhan Nõmmik Pines 1939. Watercolor Vm 31.2 x 43.7 cm (framed) Starting price 2 200 Final price 4 200
Forest View
44. Elmar Kits Forest View 1969. Tempera, cardboard 52.2 x 62.7 cm (framed) Starting price 4 600 Final price 8 200

LILLED

Lillede kujutamine on kandnud endas ajaloos mitmeid eesmärke alates looduse imetlemisest ja lõpetades kõikvõimalike sümboolsete tähenduste põimimisest. Eesti autorid kujutasid lilli väga erinevates kontekstides, kuid käesoleval oksjonil on väike bukett maale, kus lilled on välja tõstetud nende loomulikust kasvukeskkonnast ja eksponeeritud sätitud natüürmortidena. Kõiki neid töid ühendab soov näidata ennekõike lillede värvijõudu, aga ka nende haprust ja õrnust.

Still-life
45. August Luiga Still-life 1940. Oil, canvas on plywood 79 x 72 cm (framed) Starting price 4 900 Final price
Flower Vase on the Table
46. Linda Kits-Mägi Flower Vase on the Table 1950s. Oil, canvas 46 x 65.7 cm (framed) Starting price 3 200 Final price 4 000
Flowers in a Vase
47. Olga Terri Flowers in a Vase 1950s. Oil, plywood 33.5 x 46.3 cm (framed) Starting price 1 400 Final price 1 800
Marsh Marigolds
48. Hilda Kamdron Marsh Marigolds 1960. Mixed media, paper Lm 42.8 x 43.5 cm (framed) Starting price 1 700 Final price 3 400
Impression of Summer
49. Elmar Kits Impression of Summer 1960. Oil, canvas 56.5 x 69 cm (framed) Starting price 5 900 Final price 6 800
Flowers and the Sea
50. Salme Rida Flowers and the Sea 1966. Gouache, tempera, paper Vm 55 x 43.2 cm (framed) Starting price 2 100 Final price

VÕERAHANSU

Johannes Võerahansu oli väga mitmekülgne autor, kes ühena vähestest proovis keskenduda ka inimrühmade kujutamisele. Kui üldiselt andsid Eesti kunstis tooni maastikuvaated või natüürmordid, siis Võerahansu võttis mitmel korral ette figuraalkompositsioone. Sealjuures on tema teemadering lai: “Jutustus” on pigem mütoloogilise sisuga, kasutades Võerahansu teistestki töödest tuttavat motiivi lõkke ääres istuvatest inimestest, kes jagavad justkui mingit saladust. Arhailine episood, mis näib kõnelevat samas midagi olulist inimühiskonna olemusest. “Taastajad” toimub aga kunstniku kaasajas ning see on stseen, mida ta võis tõesti kogeda selsamal maalimise päeval. Taastatakse parajasti Tartu linna, mille pommirahes purunemine andis ainest sadadele maalidele. Enamasti kujutataksegi varemeid ja purustusi, me näeme arhitektuurilist puru, kuid Võerahansu keskendub seevastu inimestele selles linnas. Enamgi kui päevakajalises maalis näeme inimeste vaprust, kuid nad proovivad keset hävingut üles ehitada uut elu.

Tale Telling
51. Johannes Võerahansu Tale Telling 1950s. Oil, canvas 73 x 116 cm (framed) Starting price 8 000 Final price 8 000
Rebuilders
52. Johannes Võerahansu Rebuilders 1946. Oil, cardboard 67.5 x 102 cm (framed) Starting price 11 000 Final price

PORTREE

Voldemar Kangro-Pooli teosed on haruldased ja kogu tema looming jäi väikesearvuliseks. On küll teada mitmeid tema portreesid, kuid käesolev maal on kunstiajalooline avastus. Maalitud Kangro-Pooli kõrgperioodil kujutab see Elvi Keskkülat, noort naisterahvast, kellest hiljem kujunes rahvusvaheliselt tunnustatud kirjandusteadlane. Mh uuris ta “Don Quijotet” ning pälvis tänu sellele Hispaania olulise stipendiumi. Ta tegi ka kaastööd ajakirjale “Eesti Naine”.

Keskküla iseseisvus ja haritus on selgelt tajutav ka selles portrees. Otse vaatajale suunatud pilgu enesekindlus ning kontrollitud ja lakooniline poos annavad märku, et modell ei proovi vaatajale tingimata meeldida ja temas naudinguid tekitada, vaid pigem huvi ja uudishimu. Kangro-Poolilt on siiani teada peamiselt meesportreed, kuna Elvi Keskküla portree lisab uue tahu mitte ainult Kangro-Pooli loomelukku, vaid ka laiemalt moodsa naise kujutamistraditsiooni Eesti maalikunstis. Foonil, aga ka modelli käsitluslaadis on endiselt näha Kangro-Pooli varasemat laadi, kus realismi asemel huvitasid teda abstraheeritumad vormid ja teatav ekspressiivsus.

Portrait of Elvi Keskküla
53. Voldemar Kangro-Pool Portrait of Elvi Keskküla 1921. Oil, canvas 72 x 56.5 cm (framed) Starting price 5 600 Final price 6 200

MERI JA KALURID

Mere kujutamine Eesti vanemas maalikunstis ei tule üllatusena, kuna oleme mitte ainult mereriik, vaid mitmed kunstnikud olid ka ise mere ääres sündinud ja kasvanud – näiteks Eerik Haamer oli pärit Kuressaarest. Sealjuures maalitakse merd enamasti mitte sümboolselt, meri ei hakka illustreerima ajalugu, psühholoogiat või kellegi emotsionaalset plaani. Meri on looduslik objekt, mida vaadatakse maaliliste vahenditega. Kunstnikud pigem taandavad ennast ja proovivad merd vaadata läbi tema erinevate olekute. Meri või laiemalt veepind võib olla tüüne või tormine, see võib vaatajas tekitada rahu või dramaatikat.

Merega seostub tihedalt kalurielu. Erinevalt mere kujutamisest muutub kalurite elu kajastamine tihti sümboolseks. Kaluris nähakse omalaadset lukuauku, läbi mille me näeme laiemalt inimese ja looduse kooselu. Kalur ei ole lihtsalt töömees, vaid eksistentsiaalne metafoor, mis kõneleb looduse võimsusest ja inimese vintskusest leida nappide vahendite kiuste võimalus ellu jääda.

River Landscape
54. August Jansen River Landscape 1920-1930s. Oil, canvas 46.5 x 66.5 cm (framed) Starting price 3 600 Final price 8 300
Landscape With Sailboats
55. Ado Vabbe Landscape With Sailboats 1928. Oil, cardboard 43.3 x 57 cm (framed) Starting price 15 300 Final price 28 300
Autumnal Sea (Vääna-Jõesuu)
56. Evald Okas Autumnal Sea (Vääna-Jõesuu) 1947. Oil, canvas 18 x 37.2 cm (framed) Starting price 2 100 Final price 10 600
Beach View and Fisherman
57. George Sepp Beach View and Fisherman 1951. Oil, canvas 46.5 x 60.5 cm (framed) Starting price 1 800 Final price 5 000
Fishermen in Lofoten
58. Eerik Haamer Fishermen in Lofoten 1953. Oil, canvas 102.5 x 126 cm (framed) Starting price 17 000 Final price 20 000
At the Port
59. Aleksander Pilar At the Port 1956. Watercolor 27.5 x 30.5 cm (framed) Starting price 900 Final price 2 200
Boat and Girl
60. Karin Luts Boat and Girl 1950s. Oil, cardboard 22.5 x 47 cm (framed) Starting price 2 600 Final price 10 600
Sweden's West Coast
61. Hugo Lepik Sweden's West Coast 1950s. Oil, canvas 50 x 65.5 cm (framed) Starting price 1 800 Final price
Fishing Trawlers on the Beach
62. Märt Bormeister Fishing Trawlers on the Beach 1964. Oil on cardboard 49.7 x 70.5 cm (framed) Starting price 2 800 Final price 4 000
Evening on the Canal
63. Nigul Espe Evening on the Canal 1964. Watercolor Vm 35 x 48.8 cm (framed) Starting price 1 400 Final price 2 100
After Fishing
64. Boris Ninemäe After Fishing 1970s. Oil, canvas 50.5 x 61 cm (framed) Starting price 1 600 Final price 8 300

TALLINN

Tallinnat on aegade jooksul palju kujutatud, kusjuures välja on kujunenud teatavad vaatamise lemmikrežiimid. Kohavalikul eelistatakse muidugi valdavalt vanalinna tänu tema maalilisusele ja salapärale. Rakurssidest kasutatakse enim tänavavaadet ehk kunstnik on maalinud seda, mis tema silmade kõrgusel on, kuid vahel tõustakse ka kuhugi kõrgemale ning jälgitakse sealt vanalinna katuste maalilist rütmistatust. Vanalinna sedavõrd intensiivne kujutamine annab märku kunstnike soovist siirduda oma kunstis minevikku, mida tajutakse turvalise ja harmoonilisena. Kaasaeg põhjustab liiga palju pingeid – ja seetõttu on Tallinna vanalinna-vaated mitte ainult pilguheitmised linnaosa arhitektuuri, miljöösse ja atmosfääri, vaid ka teatud inimlike igatsuste platvorm.

Winter Landscape of Tallinn
65. Andrei Jegorov Winter Landscape of Tallinn 1920s. Tempera, cardboard 38 x 53 cm (framed) Starting price 4 600 Final price 7 400
Old Tallinn
66. Ants Murakin Old Tallinn 1930. Oil, cardboard 60.3 x 74 cm (framed) Starting price 3 700 Final price 4 700
Müürivahe Street
67. Osvald Eslon Müürivahe Street 1930s. Oil, plywood 42.7 x 31.7 cm (framed) Starting price 1 500 Final price